۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۹۲۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

ایجاد ۶ پایگاه فرهنگی و اجتماعی دربیرجند| کمبود ۴۰ خانه عالم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲۰ خانه عالم در سطح استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر به حدود ۴۰ خانه عالم دیگر در استان نیاز داریم.
رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی، هدایت، سازماندهی و پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی، شناسایی نیروهای مومن و متدین و شکل دهی تشکل های دینی و مردمی اعم از کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی، رصد برنامه های بدخواهان نظام و اسلام و روشنگری در میان مردم از جمله وظایف سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: همچنین طراحی برنامه ها و روش های تبلیغ نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات دینی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری به منظور معرفی تمدن اسلامی و نظارت بر چاپ متون دینی و چاپ و نشر قرآن کریم از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات بسیاری را ارائه کرده و یکی از رسالت های مهم سازمان نیز سازماندهی امور مبلغان است و تلاش می کنیم نیاز مبلغ هر شهر و روستا برآورده شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار و 635 مبلغ برای تبلیغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند، ادامه داد: یکی از برنامه های سازمان اعزام مبلغ دائمی و مستقر به روستاهای بالای 100 خانوار است و در حال حاضر نیز 101 روحانی مستقر ساماندهی شده در استان وجود دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 115 روحانی طرح هجرت در استان وجود دارند، خاطرنشان کرد: بیش از 200 نفر روحانی بومی در استان فعالیت می کنند و در سال گذشته 22 نفر روحانی و امسال نیز تاکنون 6 نفر روحانی برای استقرار در روستاهای استان جذب شدند.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: در حال حاضر 74 موسسه قرآنی، 42 خانه قرآن شهری و 170 خانه قرآن روستایی در استان وجود دارد و در سال گذشته 850 کلاس آموزش قرآن برای 14 هزار قرآن‌آموز برگزار شد و 3 هزار گواهینامه قرآنی نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه دنبال انقلاب قرآنی در سطح استان هستیم، افزود: برگزاری 12 کارگاه سبک زندگی قرآنی، راه اندازی انجمن خیران قرآنی، تجلیل از خیر قرآنی نمونه استان، اجرای برنامه های متنوع قرآنی در فضای مجازی، حمایت از فعالیت های قرآنی در مناطق آسیب پذیر و برگزاری مسابقات مختلف قرآنی از جمله اقدامات و فعالیت های سازمان در سال گذشته بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: 13 شورای هیئات مذهبی و 12 کانون مداحان، 134 کانون فرهنگی تبلیغی، 80 انجمن اسلامی، یک هزار و 300 هیات مذهبی در استان وجود دارد.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: همچنین 2 هزار و 180 مسجد اهل تسنن و اهل تشیع در استان وجود دارد که از این تعداد 489 مسجد شهری و یک هزار و 589 مسجد نیز روستایی هستند.

وی بیان کرد: 6 پایگاه فرهنگی و اجتماعی حاشیه شهر بیرجند در محله سراب، محله موسی بن جعفر(ع)، مسجدالحسین جوادیه، مسجد حضرت صدیقه طاهره(س)، مسجد قبای مهرشهر و مسجد امام جعفرصادق(ع) ایجاد شده و با 6 نفر از روحانیان جوان و پویا مدیریت می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 220 خانه عالم در سطح استان وجود دارد، اذعان داشت: در حال حاضر به حدود 40 خانه عالم دیگر در استان نیاز داریم.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه یک هزار و 276 مداح در استان شناسایی شدند، تصریح کرد: به زودی سازمان تبلیغات اسلامی شماره دو کشور در فضای مجازی نیز تاسیس خواهد شد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات